חברת סטרט-אפ מנצרת מתכננת מהפכה בניתוחים הפלסטיים

חברת “סיבאנא מדיקל” פיתחה פורמולציה ייחודית שמונעת את היספגות השומן שמוחדר בניתוחים פלסטיים להגדלה ושחזור שד. החומר יוכל להחליף את הסיליקון והבוטוקס בעתיד

בשורה לנשים אחרי כריתת שד: פיתוח ייחודי של חברת תרופות ישראלית מונע ספיגה של שומן לאחר השתלה לשם שחזור שד. הפיתוח החדש עתיד לשמש גם לניתוחים פלסטיים-קוסמטיים.

בארץ ובעולם המערבי ניתוחים פלסטיים של הזרקת שומן מיועדים להגדלת חזה או לשחזור שד אחרי ניתוחי כריתה בעקבות סרטן השד, וכן למילוי קמטים בפנים. עם זאת, ברחבי העולם ניתוחים כאלה מבוצעים גם באיברים אחרים בגוף. כך למשל בדרום קוריאה ה’להיט’ הוא ניתוח המבוצע באזור מוצנע בנשים, ובברזיל, אחת מארבע נשים עוברת ניתוח להרמת ישבן. גם חלק מהגברים המתהדרים ב”קוביות” בחזה אינם מאצ’ואים כמו שהם מציגים את עצמם, ואלה לא שרירים אלא שומן שהוזרק חזה ונותן מראה של “קוביות”.

הזרקת שומן אינה שיטה חדשה: האינדיקציה הידועה ביותר היא שחזור שד אחרי כריתה בעקבות סרטן השד. מדובר בשומן עצמוני, אותו שואבים מגופה של האישה. השומן עובר עיבוד ואז המנתח הפלסטי מעצב אותו בצורה אסתטית ומשתיל אותו בחזה האישה באופן שייראה טבעי. ישנה גם שיטת השתלת הסיליקון, אלא שכירורגים פלסטיים מעדיפים להשתמש בשומן משום שהוא חומר טבעי הבא מגוף המנותחת עצמה. כך למשל, הוא לא מעורר את מערכת החיסון, שאצל חולות סרטן אסור לעורר. גם השחקנית אנג’לינה ג’ולי שעברה כריתה כפולה של שני שדיה עשתה ניתוח שיקומי מהשתלת שומן. אלא שלשיטה זו יש חסרון. מסתבר כי כ-80% מהשומן שמושתל במנתחות נספג אל תוך הגוף תוך חודש, מה שאומר שמי שרוצה לשמר את התוצאות – צריכה לחזור שוב על הפרוצדורה.

חברת סטארט אפ ישראלית מנצרת, “סיבאנא מדיקל”, פיתחה פורמולציה ייחודית שמונעת את ספיגת השומן בגוף. עם החומר החדש, אישה שעוברת שחזור חזה צריכה לעשות זאת פעם אחת, והמראה יישאר טבעי למשך שנים.

“סיבאנא מדיקל” היא חברת הסטארט אפ היחידה במגזר הערבי, שמנוהלת על ידי אישה – המנכ”לית עולא בכר סלאמה, ביולוגית במקצועה. החברה  נתמכת על ידי המדען הראשי. החברה היא חברה-בת של חברת “רמידור ביומד”, חברת הסטארט אפ היחידה במגזר הערבי בתחום התרופות. חברה זו הוקמה על ידי היזם ד”ר סאהר חאמד. שתי חברות אלו הן היחידות במגזר הערבי שמפתחות תרופות.

 

לדברי בכר סלאמה, הפורמולציה שמונעת את הספיגה של השומן מבוססת על מולקולה ביולוגית שנרשמה כפטנט, ואשר מבוססת על תרופה ידועה ובשימוש באינדיקציות אחרות. הפורמולציה מתחברת עם תאי השומן המושתלים ומונעת את ספיגתו בחזרה לגוף. “זו בהחלט בשורה לנשים חולות סרטן שעוברות כריתה. הן יכולות לעשות את הפרוצדורה של הניתוח השיקומי פעם אחת בלבד, ולא צריכות לחזור עליו. השומן המושתל עובר אינטגרציה עם השומן שבגוף ונשאר שם לאורך התהליך של ההזדקנות הטבעי של הגוף”, בכר-סלאמה. לדבריה, כיום ישנן נשים שהשתל שלהן נספג והן אינן חוזרות על הפרוצדורה בשל הקושי להיכנס שוב לניתוח, וכתוצאה – חלקן נכנסות לדיכאון.

עם זאת, הבשורה הגדולה יותר היא בתחום האסתטיקה. השוק האסתטי של מילוי קמטי עור והגדלת חזה, הוא שוק ענק שמגלגל מעל 22 מיליארד דולר בשנה. שיטה זו עשויה לבצע מהפך בשוק הקוסמטי, ולחסוך ניתוחים פלסטיים למתיחת פנים. בנוסף, נשים המזריקות בוטוקס, לא יצטרכו להזריק בוטוקס כל חודש חודשיים אלא פעם אחת למילוי הקמטים בפנים.

לפורמולציה החדשה אין תופעות לוואי, היות ומדובר תרופה שמבוססת על תרופה שנמצאת בשימוש היום לאנמיה ובשימוש זה אין תופעות לוואי. “פרופיל הבטיחות של התרופה ידוע, כי היא בשימוש במשך שנים רבות”, מסרה בכר-סלאמה.

» הירשמו למהדורה המרכזית וקבלו כל יום ב-15:00 את הכותרות הכי מעניינות

הניסויים בבעלי חיים עלו יפה, וכעת החברה מתכוננת להיכנס למחקר קליני שלב ראשון בבני אדם. “הוכחנו את בטיחות והיתכנות הפורמולה בבעלי חיים ואנחנו מתקדמים לשלב של מחקר בבני אדם”, אומרת בכר סלאמה. “בהנחה שיהיה לחברה את כל הכסף שהיא זקוקה למחקר הקליני – התרופה תוכל להיות בשוק תוך שלוש שנים”. הסכום הנדרש למחקר הוא כ-30 מילון דולר, והחברה מחפשת עתה משקיעים.

חברת סיבאנא מדיקל תציג במתחם הסטרטאפים בתערוכת IATI BIOMED תתקיים בשבוע הבא במלון דוד אינטרקונטיננטל בתל אביב, ותשתתף בתחרות הסטרטאפים שתתקיים במסגרת התערוכה.

Source: http://www.nrg.co.il/online/13/ART2/779/354.html