כשליש מאוכלוסיית העולם יאובחנו כחולי סרטן במהלך חייהם

בנוסף לכך על פי הסטטיסטיקה כ-500 מיליון יאובחנו עם מחלות הקשורות בדרכי הנשימה וכ-400 מיליון יאובחנו כסובלים מהשמנת יתר

אסף גולן | 30/5/2016 11:42

במהלך כנס IATI BIOMED שהתקיים החודש בתל אביב, אמר מנכ”ל  חטיבת ה-   Connected Care & Health Informatics  בפיליפס, ירון טס, כי על פי הסטטיסטיקה כשליש מאוכלוסיית העולם יאובחנו כחולי סרטן במהלך חייהם, כ-500 מיליון יאובחנו עם מחלות הקשורות בדרכי הנשימה וכ-400 מיליון יאובחנו כסובלים מהשמנת יתר.

אלא שמערכות הבריאות אינן ממוקדות מספיק בפציינט עצמו. לטענתו של טס בני האדם הם אנשים מורכבים המונעים ממוטיבציות שונות ומצרכים אחרים ובהבדלים האלה יש צורך להתמקד על מנת להתאים את הטיפול באופן אישי לכל פציינט ולאפשר לפציינט שליטה ובחירה באופן בו הוא מקבל את הטיפול. לדוגמא טיפול נמרץ עבור חולה סרטן צעיר אינו בהכרח אותו טיפול הנדרש לחולה מאוד מבוגר.

צילום: שאטרסטוק

הטכנולוגיות החדשות ממוקדות בפציינט הרבה יותר, והן מאפשרות ניטור ופיקוח אחר מצבו, 24/7 בין אם הוא מאושפז בבית החולים, מחלים בבית, או מנהל שגרת יום רגילה. הוא סיים ואמר כי כל פיתוח טכנולוגי בתחום הרפואה חייב להתחיל בשאלה אחת: מה יקבל מזה המטופל ומה הוא הערך המוסף עבורו. ההתמקדות במטופל היא העיקר.

במסגרת פאנל בנושא הצגת חידושים במדינות מתפתחות הסביר אבינועם ספיר – מנכ”ל טבע ישראל – כי אחת ההחלטות המרכזיות של חברת טבע הייתה להבין קודם את תנאי השוק במדינות המטרה, ובהתאם לכך למצוא פתרונות ודרכים לגשר על הפערים הקיימים.

בדיקת שומה צילום: שאטרסטוק

לדברי ספיר יש צורך לזהות קודם את הטכנולוגיה הקיימת ורק לאחר מכן לאתר את הפערים בינה לבין הטכנולוגיה החדשנית שמציעה טבע. מנכ”ל החברה אף הוסיף והדגיש שחברת טבע מכירה במציאות המשתנה והיא מתכוונת לפעול לא רק למכירת מוצרים אלא גם לאספקת שירותים ופתרונות, ובתחום הזה נרשמת בעת הנוכחית השקעה משמעותית.

צילום: שאטרסטוק

גידול סרטני צילום: שאטרסטוק

ריאל איקן, מנכ”ל פיליפס healthcarאריאל איקן, מנכ”ל פיליפס healthcare ישראל, אמר כי בפיליפס זיהו כי בחלק מהמדינות באפריקה ממשלות הגדירו להן למטרה לאתר דרכים להארכת תוחלת החיים ולמציאת פתרונות בתחום הבריאות לילדים מתחת לגיל חמש. במסגרת המענה הזה פועלת החברה לפי מודל CLC (COMMUNITY LIFE CENTERS) שהוא רלוונטי למדינות באפריקה שבהן אין אמצעים מתאימים.

למקומות אלה הכניסה החברה טכנולוגיות של אנרגיה סולארית, טיהור מים וסניטציה, וזאת כדי לשפר את תנאי השטח ולאפשר לאוכלוסייה המקומית להתמודד עם זיהומים ומחלות אפשריות. חברים נוספים בפאנל ציינו כי הפערים התרבותיים הם שמדגישים את החשיבות הרבה בגיוס עובדים מקומיים, שיעזרו לחברה לגשר על הפערים ולספק מענה ראוי לאוכלוסייה המקומית.

כנס IATI BIOMED, אחד מהאירועים המובילים בעולם בתחום הביומד והאירוע הגדול של תעשיית מדעי החיים הישראלית.

Source: http://www.nrg.co.il/online/13/ART2/782/582.html